8. august 2011

Hjemmelaget is.


For meg er det denne uken det braker løst. Jobben er i full sving, jeg starter på et nytt studium, og er midt i bryllupssynging sesongen. Jeg liker det. Jeg liker at ting skjer, og jeg liker å gjøre nye ting. Selv om jeg syns det er litt skummelt å ikke ha oversikten på hvordan halvåret forann ser ut, syns jeg at det er spennende med utfordringen - og jeg er klar for det livet måtte bringe! :)

De siste ukene har jeg blitt hektet på å lage hjemmelaget sorbet-is da jeg har hatt så mye bær og frukt å lage det av. De isene som er avbildet, er fersken og vannmelon (den gule) og rips og bringebær (den røde).  Og selv om været ikke vitner om sommer, gjør definitivt disse det!


Ønsker dere alle en god uke - og tusen takk til alle som titter innom min lille blogg:)

Rips og Bringebær-sorbet:
400 g bær (jeg hadde 3/4 rips og 1/4 bringebær)
80 g sukker
2 dl vaniljeyoghurt
1 dl god eplejuice

Ha alt i en kjele og kok i ca.15 min. Avkjøl og mos med en stavmixer. Ha i is-former, is-maskin eller bokser og frys. Dersom du ikke har is-former eller ismaskin, må du røre i isen ca. hver time til isen har satt seg, slik at konsistensen blir god og kremete.

2 kommentarer:

  1. Takk for tipset!! Blir alltid mye bær her i hus om sensommeren/høsten. Har ei jente på 4 1/2 år som elsker å plukke blåbær, hun er ut hver dag og peller. Samt en mann som elsker og plukke, men ikke er så glad i å spise bær. Nå kan jeg lage is-sorbe av det.
    Ha en fin dag:)

    SvarSlett
  2. Nam nam, disse må jeg prøve. Hvordan laget du fersken og vannmelom isen da? Regner med det ikke er lurt å koke opp vannmelomem?

    SvarSlett