19. august 2011

Tomatsalat.


Jeg stopper rakst innom her for å dele en lunsj jeg hadde denne uka med dere. Når jeg har det travelt syns jeg det er viktig å ta gode pauser, for å sørge for at jeg ikke blir stresset, utkjørt eller kommer i ubalanse. Det er så lett å tenke at alle tingene vi gjør er det som betyr noe, og så mister vi perspektiv. Derfor tar jeg meg en god lunsjpause hver dag, for å holde hodet klart - og for å jobbe mer effektivt resten av dagen.
Denne tomatsalaten var en av mine lunsjer på hjemmekontoret denne uka. Midt i konsertbooking, sosialantropologi-lesing og eventplanlegging var denne en god pause.
Jeg ønsker deg en nydelig helg - med noen gode pauser innimellom.


Oppskrift finner du under her:

Tomatsalat:
4 gode tomater
2 håndfuller frisk basilikum
30 g "poppet" rød quinoa (stekes på pannen i litt olje til du hører poppe-lyd)
Vinaigrette av god olivenolje, balsamico, sitron og salt og nykvernet pepper

La vinaigretten trekke inn i tomatene og basilikumen før du strør quinoaen over. Server. Nyt. Spis. Slapp av. Tenk ny tanker. Elsk livet.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar