3. august 2011

Brokkoli fra Italia.


Jeg kjenner at kreativiteten tar overhånd om dagen. Det eneste jeg har lyst til - hele tiden - er å lage mat. Jeg lengter etter å prøve nye oppskrifter, bli kjent med nye ingredienser, inviterer gjester og servere dem noe godt, lage mat som jeg vet at Joakim liker. Så i det siste har jeg prøvd litt nye ting: hjemmelaget sorbetis, amerikansk ostekake, syltetøy, forskjellige typer middager og tilbehør. Og det er så gøy!


Igår fikk jeg lyst på noe italiensk. Spagetti. Jeg fikk idéen til denne middagen som du ser på bildet - Spagetti i kremet pestosaus med brokkoli.
Den var utrolig lett å lage, og veldig smakfull. Og Joakim sa at den smakte sommerferie - det må da love godt! Jeg serverte den vegetariansk, men den hadde helt sikkert vært god med kylling eller scampi til også.



Og vet du hva? Det lukter sommer i lufta:-)


Spagetti i pestosaus: (Nok til 3 porsjoner)
Spagetti - hvor mye du ønsker.
Kokte grønnsaker - jeg brukte bare brokkoli, men feks aspargus og rødløk hadde nok også vært godt.
Eventuelt kjøtt, stekt ved siden.


3 dl melk
2 dl fløte
4 ss kremost
1 glass grønn pesto
1 dl hvitvin
2 hvitløksfedd
Salt og pepper

Ha melk, fløt og kremost i en kjele og kok på svak varme til osten er smeltet. Ha så i resten av ingrediensene og ta opp varmen på plata. Kok i ca.5 min.

Ha friske urter på toppen, litt basilikumolje og salt og pepper.
NAM!

4 kommentarer:

  1. Det så sykt godt ut!! Namis.. Er det brukt fløte og pesto bare? Klem fra meg:-)

    SvarSlett
  2. Jøss, nåså jeg oppskriften! Den forsvant på mobilvisningen her:-)

    SvarSlett