23. august 2011

Min Beste Lunsj.


Kjenner du følelsen av når du sitter på en forelesning, du er sulten, litt trett, litt ukonsentrer - og det eneste du klarer å tenke på er alt du har lyst til å spise når denne laaaaange forelesningen endelig er ferdig? Slik hadde jeg det i dag. Jeg merket av fokuset var sterkt fraværende, men sulten var veldig tilstede. På veien hjem fikk jeg så plutselig lyst på sopp. Kanskje er det fordi det begynner å nærme seg høst. Jeg vet ikke, men sopp ble det. Jeg sauterte sopp i salt og pepper, toastet en skive, skjærte opp tomater, stekte et egg og gav det et dryss med timian, lagde en enkel trøffelolje-dip og hadde alt dette på skiva. Og jeg må si: det er den beste lunsjen jeg noen gang har lagd. Helt nydelig. Selverklært nydelig. 
Servert sammen med lakris&kanel-te fra Pukka var dette en skikkelig opptur.

Trenger du å spice opp frokosten eller lunsjen litt? Prøv denne. Vet du ikke hva du skal lage når du får ettermiddagsbesøk, eller når du skal lage en litt større kveldsmat? Lag denne, og server den sammen med noen hjemmelagde pommes frites, som du igjen dypper i trøffelolje-dipen. Jeg lover deg at du kommer til å like det. Jeg har allerede lyst på en til...

Trøffelolje-dip:
1 dl rømme
1 ts hvit trøffelolje
1 ts pepper
1 ts salt











2 kommentarer: