23. august 2010

SpontanBesøk.

Jeg jobber i skobutikk. Det passer meg egentlig ganske perfekt, for jeg er lidenskapelig opptatt av sko - en kan nesten kalle meg fanatisk (jeg har faktisk eget skoskap i leilgheten vår!). Men etter at en har stått en hel uke + en hel lørdag og solgt sko, begynner en å lengte etter å ha dypere samtaler enn: "Ja, du vil ha denne skoen?" "Kanskje det kunne hjulpet med en såle?" og "Bare hyggelig, håper du blir fornøyd!". Så i pausen min på lørdag sendte jeg en melding til Silje og spurte om hun ville komme på te klokken 1720. Hun svarte at hun hadde allerede en avtale med Grete. Litt etter sendte hun en melding at hun bare tok med seg Grete til meg. SUPERT for meg - to av mine beste venninner! Jeg kom hjem fra jobb, satt på en kanne med te og satt frem noen fantastiske plommer svigermor hadde plukket på hytta. Men her kommer oppturen: Når Grete kom hadde hun med nybakte frokostbrød - og de var bare helt fantastiske! Bør absolutt prøves.

Her kommer oppskiften hennes.



FrokostBrød:
2 kg hvetemel.
12 dl melk.
2 pk gjær.
8 ss sukker.
4 egg.
200 g smør.

Ca 50 rundstykker.
Stekes på 225 grader i 10 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar