12. august 2010

HoneyBBQChicken - mannemat til mannen min.

I dagmorges når jeg kom ned på kjøkkenet hadde Joakim funnet frem et rundstykke til meg og skrevet en lapp hvor det sto: "Dette er til deg, kjære. håper du får en fin dag. Du er verdens beste hustru." Han er et funn!

Jeg har lært at veien til en manns hjerte går gjennom magen - så jeg kjører bare på med matlaging, jeg.
Her kommer en oppskrift fra gårsdagens middag. American Style.

HoneyBBQ-saus:
1 dl Heinz-ketchup
1 ts sukker
3 ss whiskey
7 ss honning
1 ss grov sennep

Potetstappe:
4 poteter
1 dl melk
2 hvitløksfedd
1 ss smør

Salat:
1 boks mais
1 boks ananas
1 rødløk

3 kyllingfileter marineres i BBQsausen og stekes til de er gjennomstekte.

Spar litt saus til å ha på potetstappen dersom du liker det.

Drikke: 
Vann.

Musikk: 
Tom Waits.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar