12. januar 2012

EatingOut - Ostehuset Øst


Et av mine favorittsteder i Stavanger/Sandnes-området er Ostehuset Øst. Altså ikke Ostehuset i sentrum av Stavanger, men Ostehuset som ligger litt hensides i byen, rett ved Tou Scene.
På dette stedet har jeg tilbragt mang en studiedag, jobbedag, kafédate, frokostdate og luksuslunsj. 
Det er mange grunnen til at jeg liker dette stedet. Maten er aldeles utmerket - uansett hva jeg er i humør for: enkel frokost, deilig gjærbakst, varmrett, italiensk pizza, oster og oliven, salater og fantastisk te. Jeg liker også at de har en liten butikk i enden av kaféen hvor de selger mye godt å spise å drikke + nydelige interiørartikeler fra Tine K Home.



Men det jeg elsker aller mest med Ostehuset Øst, er interiøret. Bygget er et gammel industribygg, så det er høyt under taket og vinduene er store - fra tak til gulv, med barborder plassert inn i vinduet. Jeg elsker den rustikke stilen og de tunge materialene som er brukt, og enkelheten i dekorasjonene. Stolene er Georg Jensens populære Syver i brunt skinn i tilegg til noen velplasserte Eames-klassiskere. Gulvet er betong og jeg digger de store, tunge, men enkle bordene som er perfekte til en lang lesedag. På toppen av det hele er dekorert enkelt med Tine K Home gjenstander, maten serveres på nydelig Figgjoservice og teen blir drukket av Royal Copenhagen-kopper. Delikat til hver minste detalj - I love it!

Min standardbestilling? Baguette med pesto, mozzerella og tomater, og grønn te med sitron.






1 kommentar:

  1. ta meg med hit en gang, takk ;) xoxo G

    SvarSlett