13. august 2010

OverraskelsesKveldsmat.

Min beste venninne og forlover - Ingebjørg - flytter til Oslo og skal studere i 3 år. Så da tenkte jeg at jeg må samle hennes nærmeste venninner og gjøre litt stas på henne. Så uten at hun visste om det var vi alle tilstede når hun kom på besøk til meg, og hun ble så glad. Heldigvis.
Ingebjørg er bare helt fantastisk nydelig. Inside out. Jeg føler meg priviligert som får ha henne i livet mitt.


Kveldens meny bestod av en avslappet kveldsmat.


Ostesmørbrød:
Grove skiver, delt i to på skrått.
Heinz ketchup.
Ost.
Oregano, basilikum, salt og pepper på toppen.
Stekes på 200 grader til osten er sprø.


Salat:
Ruccola.
Cherrytomater.
Litt olivenolje.
Litt balsamico.
Litt havsalt strødd over.



PrincessCupcakes:
150 gr mykt smør
150 gr sukker
175 gr hvetemel
1 ts bakepulver
3 egg
1 ts vaniljesukker


Krem: 150 gr mykt smør, 
250 gr melis, 
1 ts vaniljesukker, 
2 ts varmt vann


Jeg pleide å syns at alle cupcakes eller muffins som ikke er laget av sjokolade, var kjedelig - helt til jeg smakte denne oppskriften (fra min mors venninne som har bodd i USA - så klart!). PRØV DEN. (Den er ansvarlig for mine nygifte ekstrakilo som jeg iherdig prøver å jogge bort.)


Ripsbærpai:
Bunn: 125 g mel
125 g sukker
150 g smør - røres sammen i foodprocessor.

Fyll: 1/2 rømme
3 eggehviter
1ss potetmel
1ts vaniljesukker
2dl sukker
1 pakke vaniljekrem.

Masse rips.






Musikk:
Renee Olstead og Maria Solheim.

1 kommentar:

  1. Så koselig. Flink du er!

    Hyggelig at du la igjen en hilsen på bloggen min så jeg fant frem til din. Ser vi har litt felles bekjente. VI bodde i Stavanger en stund, og gikk i Sentrumskirken deler av den tiden. Mange skjønne folk der! :)

    Takk for mange flotte oppskrifter. Hit kommer jeg tilbake. Ha en god helg!

    SvarSlett