12. november 2010

FamilyTime.

Jeg føler meg så heldig. Så ufattelig heldig.
Jeg har hatt en nydelig oppvekst - med foreldre som har hatt tro på meg, oppmuntret meg og hver dag fortalt meg hvor glad de er i meg. En storebror som har vært min største helt og inspirert meg til å være den jeg er.
Jeg har giftet meg med min beste venn. Min største oppmuntrer. Min første kjæreste, mitt første kyss. Mannen jeg vil leve resten av livet mitt sammen med. Hver dag får han meg til å føle meg elsket, verdsatt og verdifull. Han får meg til å le og han gir meg bobbler i magen.
Og når jeg fikk ham som mann fikk jeg også en fantastisk svigerfamilie på kjøpet. Jeg føler meg heldig som får være en del av denne nydelige familie. Jeg lærer dem mer og mer å kjenne ettersom tiden går - og blir mer og mer glad i dem.
Jeg føler meg så heldig. Så priveligert! Familie må være noe av det fineste som finnes. Og jeg er enormt velsignet.

På onsdag hadde vi besøk av Joakims foreldre for første gang i eget hjem. Det var en utrolig koselig ettermiddag. Jeg hadde laget vannbakkels. Farmors oppskrift - funnet i mors oppskriftsbok - tilbredt i eget hjem - servert til svigers  = FAMILIE.

Her kommer oppskrift & bilder til vannbakkels + bringebærkrem som ble servert på siden.

Smelt smøret i kokende vannet.

Bland inn melet i smøret/vannet.

Bland inn eggene - et om gangen..

..Til det ser slik ut.

Smash det ut på et bakepapir - det er nok til 3 emner.

Stek dem. Og skjær dem på langs. Nyyyyt lukten som fyller kjøkkenet!

Og over til bringebærkremen.
Pisk krem.
Bland inn bringebær eller bringbærsyltetøy og vaniljekrem.



Server bringebærkremen og vannbakkelsene sammen med melis.
Naaaaammmmm... 

Musikk: Brooke Fraser (Ny CD "Flags" - fantastisk!)




OBS! Legger ved et bilde av stuen vår. Har endelig fått alle møblene i hus - syns det begynner å se koselig ut.



Håper du nyter en god helg sammen med venner og FAMILIE!



2 kommentarer:

  1. Elske bloggen din:) Ingenting e bedre enn familie nei:) Såg kjempe godt ut med vannbakkels:Håpe du får ei flotte helg:)

    SvarSlett
  2. Oj så fint dere har det!
    Bildet sklir jo rett inn:P
    klem manuela

    SvarSlett