14. desember 2010

Let It Snow.

Snøen kom. Så forsvant den igjen. Men jeg gir ikke opp. Jeg VET at vi kommer til å få hvit jul. Jeg er OVERBEVIST. Jeg er daglig inne på yr.no for å oppdatere meg om været, og for å se om snøen er på vei. Og det ser jammen meg ut til at jeg skal få rett! Men snø eller ikke snø - jul blir det uansett!
Jeg er fortsatt inne i eksamensmodus, men nyter deilige pauser med julemusikk, kaker og julegodteri.

Jeg har laget noen sjokolader til jul:
Peppermyntekuler.
Tørket aprikos med sjokoladtrekk og tranebær.
Kokos&sjokolade med havsalt på toppen.
Cashewnøtter i sjokolade med kokos.
(Denne hadde vært god med et dryss chili på toppen.)


Løperen fikk jeg i pakkekalenderen av Joakim.

Det hører med å ha noen festligheter med venner i juletidene. Her er noen bilder fra en julekoskveld jeg og noen venninner hadde hos meg:
Julesnop, spekemat, sjokolademuffins med kremostglasur, madariner, julebrus, grøt og pepperkakebaking. JULESTEMNING!


Sist uke var jeg i Oslo, og da kjøpte jeg to nye juleplater - og de var nydelige! Akkurat passe tilbakelent og så koselige som jeg håpet på. Den ene var Silje Nergaard "If I could wrap up a kiss" (sangen med samme navn var heeeeelt skjønn! Bør sjekkes ut.) og Garness "Barnet i krybben". Nydelige begge to.


Jeg vil egentlig ikke slutte å skrive. For det betyr at jeg må tilbake til eksamensbøkene mine. Og da vil jeg heller være med dere. Dere er jo så kjekke og gode og snille. Og det er ikke bøkene mine. 
Men må man, så må man.. Det er jo deilig når ting blir gjort!

Så da var Arne Hiorth og Helge Nysteds juleplate "Snow" på anlegget (den plata MÅ sjekkes ut. Herlig, ren julestemning. Perfekt som bakgrunnsmusikk ved middager og slik.), gløggen i koppen og sjokoladen på bordet - klart til ny innsats - mens jeg venter på at snøen skal begynne å dale. 


Jeg håper at du nyter deilige desemberdager!

C.



4 kommentarer:

  1. ønsker deg lykke til på eksamen og håper du blogger litt utover desember, kjempefine bilder!

    SvarSlett
  2. å kjære tid så flink du har vært!
    hvis du har lyst å prøve deg på noen sveitsiske må du innom bloggen min. de heter brunsli og er sååååå deilige!
    kle m

    SvarSlett
  3. For en herlig blogg du har!

    SvarSlett
  4. It's awesome to pay a quick visit this site and reading the views of all mates regarding this article, while I am also eager of getting know-how.

    Take a look at my web blog pracownia reklamy lubin

    SvarSlett