23. februar 2012

SøtpotetSalat.


Idag markerer at jeg er ferdig med 2 eksamener, og skal ikke ha en ny eksamen før i mai! Lettelsen er et faktum, og dagen i morgen skal nytes med GOD samvittighet! 
Bildene er fra en salat som jeg lagde til middag tidligere i uken. Når jeg sitter hjemme å leser syns jeg der er enkelt å lage mat som skal inn i ovenen, og er så og si klar når det kommer ut igjen. Både jeg og Joakim er veldig glad i søtpotet, så jeg hadde allerede handlet det inn. Salat var veldig rask og enkel og lage etter at potetene og krutongene var stekte - og smakte sommerlig og lett. Perfekt på en solværsdag.
Denne blir en slager i vårt hjem mens vi enda venter på våren.


God torsdag, alle lesere! Takk for at dere stikker innom min lille blogg:)

SøtpotetSalat: (2 pers)
1 stor søtpotet skjært i biter
7 cherrytomater
1/4 rødløk
1 halv Isbergsalat
Saften av en halv sitron
1/4 dl olivenolje
Salt og pepper
Hvitløkssalt
2 loffskiver
Fetaost.

1) Ha søtpotetene i en ildfast form med litt olivenolje og salt og pepper i ovenen på 200 grader i ca.20 min til de er møre.
2) Del skivene opp i små biter og strø litt hvitløkssalt over. Ha i ovnen i 10 min på 200 grader.
3) Skjær opp alle grønnsakene.
4) Lag vinaigrette/dressing ved å blande sitronsaft, olivenolje og salt og pepper. Bland det med grønnsakene.
5) Ha søtpotetene, fetaost og krutongene over.

Dinner is served in no time!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar