23. juni 2011

Quinoa til frokost.



Etter å ha ligget med migrene og kvalme i over to døgn, kan du tro at jeg var klar for å spise en god frokost når jeg våknet frisk og rask i dag. Jeg hadde mye på tapetet for dagen, og var klar for å endelig få i meg litt energirik mat.

Siden jeg ikke hadde spist noe særlig på nesten tre døgn, tenkte jeg at det kunne være lurt å ikke starte med noe for tungt. Valget havnet på yoghurt med masse jordbær og ristede quinoa. Har du prøvd quinoa? Det er utrolig godt! Jeg lager frokostgrøt av det, har det i salater, og hjemmelaget granola eller musli. Quinoaen kan også erstatte risen, pastaen eller potetene i et måltid.
Jeg syns personlig at den smaker best når den er "poppet" på en stekepanne i oljen - da får en en litt nøtteaktig smak som er deilig til litt søtere saker.



Håper dere alle har hatt en god uke så langt.
Det gleder meg alltid at dere tar turen innom bloggen min. Takk! :)

Klem, Caroline.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar