11. desember 2011

{Travels} Island



Sist uke var jeg om mine kjære på en liten ferie på Island. Og jeg må si: det lille landet, på den lille øya tok meg med storm! (Forklarer kanskje det ENORME bilderaset i dette innlegget.) Vi hadde egentlig ikke de store forventningene da vi dro, men visste at hotellet var bra og at vi skulle bade i varma kilder. Men hele turen var helt MAGISK fra første til siste stund. Jeg kunne reist tilbake i dag!


Vi var forberedt på at Reykjavik var en liten fiskerlandsy - men denne byen var bare råkul! Vi bodde på et fantastisk Hilton Hotell, var SPA avdelingen var upåklagelig, Islands eneste Michelinstjerne-restaurant var hotellets restaurant, og vi drakk morgenkaffeen vår foran peisen i lobbyen med utsikt mot verdens nydeligste juletre. Vi spiste 7-retters middag hver kveld (mitt livs beste måltider! Men det var så mørkt at jeg ikke fikk tatt bilder), gikk på julekonsert i NYDELIGE Harpa konserthus, badet i varme kilder i den blå lagune, så Geysir, Pingvellir Nasjonalpark, Gullfoss og mye mer. Sentrum i Reykjavik var utrolig sjarmerende ved den gamle havnen, i tillegg til at det var mye ny, spennende arkitektur. Shoppingen var variert og til fine priser, museumene interessante, designet og interiøret nyskapende og samtidig klassisk, og folkene utrolig hyggelige.
Det begynte å snø samme dagen som vi kom til Island, og det stoppet ikke før vi dro. Byen var pyntet til jul, og julemusikken innhentet oss over alt. 
Men maten? Den er den viktigste grunnen til at jeg ville ha reist tilbake. Vi spiste deilig hummer, torsk, røkt lam, andebryst, gåselever og mange flere deilige retter. Åh, som jeg lengter tilbake.


Island MÅ du bare oppleve! Vi fant et supert pakketilbud med IcelandAir, og er helt utrolig fornøyd med turen vår. Vi drømmer allerede om å reise tilbake.

Håper du har hatt en god helg!
X Caroline.

5 kommentarer:

  1. Wow!! Jeg vil til Island, nååååå!!
    Visste ikke at det var så mye god mat å få der, bare det er jo verdt turen! Og shopping... ojojoj, prisene er vel ganske ok der fortsatt?
    Dette må være en av de beste "reiseskildringer" jeg har lest, fikk lyst til å bestille tur med det samme jeg! :-)

    Takk for tips, og kos deg masse i dag:-)

    Klem, Rosa

    SvarSlett
  2. Så kjekt å lese og se. Vi hadde faktisk bestilt tur til Island 29 nov - 2 des. Men ombestemte oss og reiste til London heller. Men vi skal nok reise til Island på en annen årstid...da er det mer dagslys og bedre å fotografere litt og.

    SvarSlett
  3. aww this makes me miss home even more ,i wish i was there right now in the snow with my family :/ but glad you liked it there ,so many wonderful things to see and do there :)

    SvarSlett
  4. aww så & høres ut som det perfekte sted å dra til på vinterstid ! :)

    SvarSlett
  5. Maria Lisettedesember 29, 2011

    lovelovelovelove it!
    og for en nyyydelig paljettkjole du har!!
    <3

    SvarSlett