8. juli 2011

Frokostgrøt og Sommerdag.


Dagen i går var helt himmelsk. Jeg hadde vært inne på Yr.no dagen før, og siden det var meldt så pent vær, var jeg godt forberedt. Jeg våknet tidlig av morgensolen som skinte inn gjennom vinduet mitt. Mens jeg lå i sengen og våknet litt tenkte jeg på hva jeg ville ha til frokost. Det fristet med noe søtt, krydret, men også friskt. Og da visste jeg hva det ble. Før jeg hoppet i dusjen satt jeg på en gryte med quinoagrøt, og en annen en med rabarbra og jordbær. Fordi at quiona skal koke så lenge rakk jeg å rydde opp og begynne å jobbe litt før den var klar. Når så frokosten endelig var ferdig, ble den nytt på terassen. Det var så deilig og stille, med tid til å reflektere.


Etter frokost gikk jeg inn å jobbet noen timer til, før jeg reiste ut på stranden for å møte venninnene til en deilig stranddag med sol og bading. Helt perfekt.
Resten av dagen gikk med til herlig middagbesøk på terassen hos J.s foreldre, zumba-dansing (lattermild zumba-dansing, hehe) sammen med en venninne, og besøk hos noen venner om kvelden. Alt i alt var det den perfekte sommerdagen!


Det er så gøy å se at så mange er innom min lille blogg hver dag.
Tusen takk for besøk!
(Oppskrift på Quinoagrøt og rabarbakompott er rett under her:)

Klem fra en litt rød-kinnet Caroline.
Quionagrøt:
1 dl quinoafrø (Jeg brukte røde, men hvite kan nok brukes med fordel)
1 dl melk
1 dl fløte
1 kanelstang
4 kardemommekapsler
1 ts honning

Varm opp melk og fløte, sammen med krydderet og honningen, til det simmrer lett.
Ha så i ferdig skylte quinoafrø, og kok på lav varme i ca.30 min, eller til det har en grøt-lignende konsistens.
Ta ut krydderet etter at quinoaen har vært oppi melkeblandingen i 10 minutter.

Rabarbrakompott:
700 g rabarbra
5 jordbær
1 dl appelsinjuice

Ha alt i en kjele og kok i ca.5 min. Avkjøl.



1 kommentar:

  1. Flott blogg du har ,
    er fra idag fast leser :-D

    elisesbakery.blogspot.com

    SvarSlett