7. mars 2011

Endelig vår!



Det var så deilig å endelig kjenne vårfølelsen denne helgen! Åh, det var etterlengtet! Luften lukter plutselig helt ny og frisk og solen skinner liksom på en helt ny måte om våren.



Helgen var så deilig. På fredag og lørdag var jeg på undervisning i faget som jeg tar, fredagskveld feiret vi bursdagen til J. si forlover. Lørdagskveld tilbrakte jeg og kjekkasen på sofaen sammen med en deilig kyllingsalat med focacciabrød og parmasanstekte cherrytomater og Oscarutdelingen (på reprise). Jeg digger å henge med J. Han er virkelig den kjekkeste jeg vet om! Og en kan merke at våren nærmer seg når en har mer lyst på en god salat enn mer fettdryppende matretter. Slik er jeg i det minste.



Søndagsmorgen var det deilig å våkne av at solen presset seg inn gjennom parsiennene - for en følelse! Så vi sendte en melding til våre gode venner A. og N. og spurte om de - og deres nydelige datter - vil være med oss på tur. Og det ville de! Vi nøt noen herlige timer ute i vårsola, drakk kaffe og spiste nydelige muffins (eller "Muppins" som litla kallte dem) og så livet gjennom øynene til en 2 åring. Herlig! 




Akkurat når vi satt oss i bilen på vei hjem fikk vi melding fra noen andre venner av oss, og de spurte om vi var keen på fastelavnsboller og VM før søndagsmøte i kirka. Gjett om vi var! Gjett om gjærbakst smakte deilig etter noen timer i frisk luft!



Det er nydelig å nyte felleskap med gode venner, i deilig vårver. Jeg er klar for flere slike vårdager! Er du?







1 kommentar: