3. mai 2011

{Travels} Gulrot, rundstykker og ny jobb.



For nesten 2 år siden var jeg med på en byggetur til Uganda. Her besøkte vi en fantastisk organisasjon - Watoto - som betyr "barn". Turen innebar å besøke landsbyer hvor foreldreløse barn blir satt i familier sammen med en mor, får skolegang og troen tilbake på fremtiden. Vi besøkte også deres arbeid for alenemødre som har mange utfordringer som konsekvens av krig, sykdom osv.. Vi var så heldige at vi fikk være med å bygge en lærerbolig i den krigsherjede delen av Uganda som heter Gulu. Der var helt fantastisk å få være med å bygge med sine egne hender, noe som kommer til å bety så mye for andre mennesker. Det var også helt utrolig å se kontrasten mellom det krigsherjede landet Uganda, og håpet en kunne se i øynene til barna som hadde blitt tatt inn i et hjem og fikk en fremtid. 




Watoto startet for en stund siden et kontor her i Skandinavia - med base i Stavanger. Jeg er utrolig stolt og begreistret over å kunne si at jeg har fått ny jobb som turné koordinator for Watoto Skandinavia! Turné tenker du? Hva har det med foreldreløse barn i Uganda å gjøre? Det har seg slik at noen av barna som har blitt reddet av Watoto, får muligheten til å bli med å synge i et kor som turnerer verden rundt i 1 år. De er utrolig flinke - har bla sunget for Dronningen av England og statsministeren i Australia - og jeg skal få lov til å være med på å tilrettelegge for turneen som skal være i Skandinavia til høsten.
Ta gjerne kontakt dersom du kunne tenke deg å få koret til din by i løpet av turnéen! 




Det er utrolig spennende å få være med på et prosjekt som jeg vet at betyr en forskjell for så mange mennesker! Jeg har sett deres håpefulle øyne, hørt latteren, holdt den trygge hånda og jeg VET at dette arbeidet betyr ALT for mange. Og jeg er så stolt av at jeg får lov til å spille min rolle i dette, men mine talenter, på min måte. Så jeg feiret første dagen i ny, fantastisk jobb med gulrotsuppe og nybakte rundstykker. Utrolig godt. Jeg er virkelig tilfreds. Kan ikke være annet enn takknemlig.


Gulrotsuppe:
6 gulrøtter.
2 poteter.
1 løk.
1/hvitvinseddik.
1 liter vann og 2 biter buljong.
1 dl appelsinjuice.
Salt og pepper.

Kok i ca.20 min gulrøttene og potetene er møre. Mos med stavmixer. Server med god olivenolje og brød. NAM!

(Alle bildene fra Uganda tok jeg da vi var der i 2009.)


Ønske dere en fantastisk uke!
Klem fra turnékoordinatoren:)

3 kommentarer:

  1. KJEKT med nytt innlegg! Inspirende å lese - også med tanke på gulrotsuppen.. Kanskje eg og må sette i gang med sunne middager før France11 ;)

    SvarSlett
  2. Ingeborg Charlottemai 03, 2011

    Gratulere med ny jobb, Carro! *stolt* :D

    SvarSlett
  3. Å så kjekt innlegg!
    Du komme te å gjør enn fantastisk jobb - det e eg sikker på!

    Håpe me snakkes snart :)Klem.

    SvarSlett