1. juni 2012

Pink Lemonade


ENDELIG! Endelig er sommeren her, endelig titter solen frem, og endelig er jeg tilbake med et innlegg her på bloggen. Det tok sin tid. Mye har skjedd siden sist, og dagene har vært travle. Så det å ta bilde av måltidene jeg har laget har vært mer et ork enn gøy - så da gjorde jeg det ikke. Men inspirasjonen har kommet snikende tilbake! Og neste uke er jeg ferdig med eksamen for sommeren (!!!!!!!!), da blir det kanskje mer aktivitet her på Kremen. Here´s to hoping! 

Innlegget i dag er inspirert av år ferie i USA i påsken (som det muligens kommer flere bilder av etter hvert). For nesten hver eneste gang vi skulle bestille drikke til måltidene bestillte samtlige menn (det var 4 av dem) "lemonade", og de syns det var helt fantastisk, og prata så mye om hvor snurt de var for at det ikke finnes hjemme.
Så da vi kom hjem, og været begynte å bli varmere i sist uke, fant jeg ut at jeg ville prøve meg på å lage hjemmelaget lemonade. Siden jeg ikke er en veldig stor fan av sitrus, hadde jeg lyst til å lage en litt mildere versjon. Slik fant rosa lemonade veien til mitt kjøkken. Og det er jeg glad for.

For en luksus å sitte ute i egen hage, i mildt vær og drikke et glass med pink lemonade og glemme eksamenspress for en stund. Jeg lever for slike øyeblikk.

Pink lemonade: (2 IKEA saft-flasker)
1 l vann
5 lime, delt opp i båter
8 dl tranebærjuice
500 g sukker

Kok alt opp i en gryte (som ikke lukter middag), og ta ut limen etter oppkok. Avkjøl på kjøkkenbenk før du heller den over i flasker/mugge. 
Server med isbiter og en limebåt.










6 kommentarer:

  1. Looking goooooood!

    Ms. Reiten

    SvarSlett
  2. Bare nydelig:) Smaker helt hit:)

    Grace-Jane

    SvarSlett
  3. Dette ser helt nydelig ut! Også så fine bilder!

    SvarSlett
  4. Get a Cinema By using Wireless Your home Theatre

    Feel free to visit my web site; Epson Powerlite Home Cinema 8350 review

    SvarSlett
  5. Thanks for sharing your thoughts about Quality Corporate Communications Vancouver.
    Regards

    Review my web page Best Brand Development Vancouver

    SvarSlett
  6. Takk for kjempefin blogg :)

    SvarSlett