25. september 2010

HarryFullmåneDate.

Igår, fredag, var jeg på undevisning i tilknyting til studiet som jeg tar i høst. (GamleTestamentet - kjempespennende!) Men dagen begynte ikke helt bra. Jeg var sliten, hadde mye allergi, eksem og en voldsom hodepine. Så jeg sendte en melding til kjekkasen for litt omtanke og oppmuntring. Når jeg så kom hjem på ettermiddagen hadde han støvsugt, vasket badet, ryddet kjøkken, vasket klær og ryddet boden. Når jeg purte hvorfor han hadde gjort det, sa han: "Jeg hadde så lyst å gjøre noe godt for deg i dag, siden du var så sliten. Jeg vil jo behandle deg som en prinsesse!" FOR EN MANN!

Vi bestemte oss for å tilbringe kvelden med å se film (på vår splitter nye TV, som Joakim er meget fornøyd med. Hehe, gutter.) bestille pizza, spise snæks - bare være oss to. Perfekt!
Mens Joakim koblet til TVen gikk jeg - de ti metrene - bort til PizzaBakeren for å hente pizzaen vi hadde bestilt. Ute var det kaldt, litt overskyet  - og fullmåne. Da tenkte jeg på hvor deprimerende det hadde vært å gått ute alene med en kjøpepizza når det var fullmåne og kaldt i luften hvis jeg hadde vært trist, dersom noe vondt hadde skjedd eller at jeg hadde en dårlig dag. Og så kom jeg på hvor LITE deprimerende det var å gå ute alene med en kjøpepizza når jeg ikke hadde det vondt eller trist - men at mannen som jeg ser mest opp til, digger mest, beundrer mest, ler mest sammen med, elsker høyest - satt hjemme og ventet på meg. Og at vi skulle spise den SAMMEN.
Det er de små tingene som teller..

Joakim pleier å si dette når vi har en kveld sammen, og jeg spør hva han vil ha til å spise:
"Carro, me trenge ikkje 5retters eller någe, eg vil bare VER med deg."

Takknemlig!



Musikk:
Stevie Wonder (Vi tok reprise av brudevalsen - "For Once In My Life")


Bilder:
Jeg vil også bare vise dere to bilder som min venninne - multitalentet - Alida (alibabas.blogg.no), har malt til oss. Jeg digger dem!


"Coffee makes it possible to get out of bed.
Chocolate makes it worthwhile."


Det siste bildet er malt etter et brudebilde tatt av Ruben Hestholm (rhfoto.no) - aka. verdens beste fotograf.


Det ble en liten tribute til den hverdagslige romantikken, dette innlegget - sånn er det.

Men jeg håper at dere har en god helg, alle søte dere!

9 kommentarer:

  1. elsker den hverdagslige romantikken!!
    så utrolig kule bilder venninnen din hadde malt!
    og så kul ide med brudebilde.
    kanskje jeg kunne laget et lite innlegg om det på bloggen min?
    med link til din blogg?;)

    SvarSlett
  2. Så klart! Det hadde bare vært kjempegøy! :)

    SvarSlett
  3. åååå! Så koselig du gjør litt reklame! hehe! :)

    Bloggen din e så enormt kjekke! :)

    SvarSlett
  4. Hei, i dag snublet jeg over bloggen din, sååå fin den er...koselige innlegg. Kikk gjerne inn til min blogg også om du har lyst, jeg er ganske så ny her i Bloggverden og legger du igjen en kommentar blir jeg hoppende glad. Pizza og potetgull med dip så godt ut, fast hver fredag her i huset også,-) Ha en fin søndag, legger meg til som følger av den fine bloggen din jeg. Wilhelmine

    SvarSlett
  5. Wow, det siste bildet va dødskult!

    SvarSlett
  6. Eg lige dåkk!!!

    SvarSlett
  7. oj, så koseli blogg! et kupp!

    SvarSlett
  8. takk, caroline!
    fin helg til deg og kjekkassen din!;)

    SvarSlett
  9. ordentleg feelgood-stemning her på bloggen din, herleg! :O)

    Svippar innom frå mi-rachel :O)

    Ønsker deg ei god helg,
    og vips så er eg innom igjen ;O)

    SvarSlett