16. september 2010

{Travels} OsloFrokost.

Ei av mine aller beste venninner har nettopp flyttet til Oslo for å studere statsvitenskap (hun er den smarte av oss to), så når jeg fant ut at jeg hadde et møte på Gardemoen mandag denne uken, tenkte jeg for meg selv: "Hvorfor ikke kombinere det med å besøke Ingebjørg i et halvt døgn før jeg må hjem igjen?" Så det gjorde jeg.
Jeg var ferdig på møtet mitt kl.17, vandret så 2 timer rundt i Oslo og siklet på ting som jeg ABSOLUTT ikke har råd til, før jeg møtte Ingebjørg. Vi vandret sammen ned til Aker Brygge og satte oss på en nydelige italiensk restaurant - Olivias - (Den samme som jeg og Joakim var på når han tok med med på date til Oslo for å spør om jeg ville være kjæresten hans. Hihi. Det var ikke like romantisk med Ingebjørg - heldigvis.) Vi satt å pratet i mange timer, spiste bruschetta med basilikum og cherrytomater, og fantastisk italiensk pizza, og syntes at livet var meget så fint. 
Etter at vi var ferdige med å spise gikk vi til Deli De Luca og kjøpte en syndig stor sjokoladekake som vi tok med oss til leiligheten til Ingebjørg. Der satt vi og spise kake, så film og drakk te. 
Dagen etter stod vi opp tidlig for å rekke en frokost før flyet mitt gikk. Det pøsregnet ute, og ingenting er penere enn en by dekket av paraplyer. 
Vi satte oss på Kaffebrenneriet og øket merkbart hastigheten på tattelet for å rekke mest mulig før vi igjen skilte lag.
Takk, Ingebjørg, for nydelige timer!




Her er noen bilder fra frokosten vår:




Reisetips:
Generelt: Spis alltid frokost på kafe. 
Det er nydelig å se hvordan byer våkner til liv.
Oslo: "Olivias" på Aker Brygge - MUST!

1 kommentar:

  1. så koselig å ver på bloggen din snuppa=) glede meg t å se dg igjen.. ps! så koselig blogg du har..kjempe kjekt å lesa! Elin

    SvarSlett