9. september 2011

Arme Riddere.


Arme riddere er synonymt med deilige kvelder inne, for meg. Da jeg var liten pleide jeg og broren min å gå på en klubb hver onsdagsettermiddag. Og jeg husker så godt kveldene etter denne klubben, for da hadde alltid jeg, broren min og mor kvalitetstid, for på onsdagskveld var far ute på noe. Hver onsdagskveld lagde min mor kakao med krem til oss, og varme osteskiver fra ovenen, eller Arme Riddere dersom min bror foreslo det. Vi oss ned rundt boret - med hver vår kopp med kakao, og maten vår - så leste mor et kapittel i den samme boken som vi hadde lest i fra sist onsdag. Jeg husker enda hvor mørkt det var ute disse kveldene etter onsdagsklubben, og hvor koselig vi hadde det inne - vi tre.

Arme Riddere:
1 egg
1 dl melk
3 ss sukker
1 ss kanel
2 skiver

Bland alle ingrediensene (utenom skivene, så klart) og hell blandingen over skivene. La det trekke i ca.5 min. Stek skivene på en panne på middels varme i ca.10 min til de er gjennomstekte. Server varme.


1 kommentar:

  1. SÅ koselig "tradisjon"!! Verdt å ta me videre i familielivet:)
    Liiiige å lese på bloggen din.

    SvarSlett