13. desember 2011

Pepperkaker.


Da var de 7 slagene i hus! For noen uker siden hadde damene i slekten vår bakedag, og vi fikk unnagjort fem sorter. Etter det har jeg bakt sjokoladebiscotti, og nå er endelig det syvende - og viktigste - julekaken ferdig. Nemlig pepperkakene. Jeg er oppvokst med at vi pynter pepperkakene med melis og non-stop eller sølvkuler, og syns både at det er dekorativt, koselig å lage, og smaker veldig godt. Så den tradisjonen holder vi høyt.

Her i huset er det full julestemning om dagen. Joakim har gitt meg overraskelses pakkekalender, og jeg er like spent hver morgen. Julemusikken står på repeat og yndlingsalbumet er "Snø"av Helge Nysted og Arne Hiorth.
Dekoren er på plass og juletreet (julegreinen) kommer i hus i løpet av uken. Gavene er kjøpt og ferdig pakket inn. Jeg nyter hvert sekund med forberedelser til julen og velger å ikke bli stresset eller føle på noe forventningspress.

"Du stjerne over Betlehem - send dine stråler ned
Og minn oss om at julens bud er Kjærelighet og fred"



I morgen kommer oppskrift på min favoritt julekonfekt - peppermyntekuler!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar