23. august 2010

SøndagsFest.

For meg er søndagen høydepunktet i uka. Dagen er består alltid av et - eller flere - gode måltid, ingenting praktisk som må fikses eller gjennomføres, møte i menigheten (som er creme de la creme når det kommer til søndagen) og masse mennesker. Denne søndagen var intet unntak. Først frokost på sengen av Joakim, så middag med gode venner (kjøttkaker i brunsaus - jeg er gift!) før måtte vi skynte oss av gårde til Intro. Møtet var helt fantastisk. Jeg er så æret og stolt av å få være en del av noe så stort som kirken. Gud slutter aldri med å forundre meg. Og jeg er så glad for at han har designet oss til relasjon med Ham og mennesker.
Etter møtet fikk jeg besøk av venninnegjengen min fra Lundehaugen. Flere av dem flytter bort i morgen, så vi måte ha en siste kveld sammen. Kvelden var fyllt av latter, snakk, tårer og enda mer snakk. Jeg kommer til å savne disse jentene.
Og etter at jentene gikk, kom mannen min hjem til meg. Det får jeg bobbler i magen av.

Menyen for kvelden var gratinert blomkålsuppe med grønnsaker og hvitløksbrød og eplepai til dessert. Det går mot høst. Og ingenting slår denne søndagen.



Gratinert blomkålsuppe:
1 pakke Toro blomkålsuppe - følg innstruks på pakken.
1 paprika.
1 løk.
1 brokkoli - ha i suppen og kok i 5 min på middels varme.

Ha alt i en ildfast form og dryss ost over.

Stekes i ovnen på 200 grader til osten er gyllen.

Hvitløksbrød:
Brød.
Smør.
1 hvitløksfedd.

Bland hvitløken (presset med hvitløkspress) med smøret og smør over skivene. 
Ha i ovnen på 200 grader til smøret er smeltet. 



Eplepai:
5 dl sukker.
5 dl hvetemel.
200 g smør.

Kjør i kjøkkenmaskinen. Smuldre over en ildfast form.
Skjær 3 epler i båter og ha over deigen

Fyll:
1 pakke vaniljekrem.
1 pakke rømme.
2 dl sukker.

Ha fyllet over eplene og bruk resten av deigen til å smuldre på toppen.
Ha paien i ovnen på 200 grader til toppen er gyllen.

Musikk:
Diana Krall.


1 kommentar:

  1. For ein kjekke kveld det va! Eg komme til å savne den herlige gjengen alså!!

    ... og den eplepaien. NAM seie eg bare - den va gysla så goe. Du slår til. nok ein gang! mmmm.
    - Alida

    SvarSlett