13. februar 2011

Balsamicomarinert Morsdag.


Jeg elsker en hver unskyldning til å gjøre stas på folk. Jeg syns det er noe veldig fint med det å kunne feire alle de vakre tingene i livet som vanligvis ikke får så mye oppmerksomhet. Som mødrene våre. Det er ikke ofte at jeg går rundt å tenker at idag skal jeg kjøpe blomster og skrive et fint kort til min mor. Jeg burde kanskje, men jeg gjør det liksom ikke. Derfor liker jeg tanken på morsdag. Jeg liker at det er en dag i året som er satt av til å ære mødrene våre. Er det noen som fortjener det - så er det de.



Jeg er så takknemlig for min mor. Jeg kjenner ingen som er mer tålmodig, sterk, omsorgsfull, modig og lattermild som henne. 


I annledning morsdag var vi invitert på middag til mine foreldre. Og middag ble det. Men siden det var morsdag tenkte jeg at i det minste kunne jeg bidra med å lage dessert. Den bestod av balsamicomarinerte bjørnebær med is. Enkel og deilig. Perfekt morsdagsdessert. Og perfekt på en tirsdag. Eller mandag. Passer også perfekt som litt kos på kvisten. Oppsummering: Perfekt. 


Oppskrift:
200g bjørnebær.
1/2 dl vann.
4 ss sukker.
4 ss balsamicoeddik.


Jeg håper du nyter en herlig morsdag og at du sender en oppmuntring til din mor.
Xoxo, C.

1 kommentar:

  1. Love it!
    Nydelig blogg, av nydelig jente!
    Du e så bra!
    -smask!

    SvarSlett