18. januar 2011

Tilbake!

Det tok en julaften og et godt nytt år, en haug med julekaker og snop, et par ekstra kilo og noen forsøk på å miste dem igjen, mange koselige stunder ved peisen og noen turer i snøen, et utall julemiddager med dessert og lange, late morgener i sengen, flere vellykkede forsøk på nye retter og et par brente slikkepotter, tre eksamener og en begynnelse på et nytt studieår, et snødekt landskap og regnets gjenkomst før jeg igjen var back in business. Back in BLOGGEbusiness.
Men nå er jeg klar! Energien er på topp, og det samme er kreativiteten. I tillegg får jeg veldig snart nytt kamera, slik at jeg kan legge ut bedre bilder av det som inspirer meg og måltidene som blir servert.
Jeg gleder meg til et nytt år i bloggeverden - og jeg håper at du fortsatt vil følge med.






Her kommer noen bilder fra en koselig aften jeg delte sammen med min kjære mann. På menyen stod marinerte kyllinglår med blomkål, potetstappe og bearnaise og salte peanøttsmørbrownies til dessert.










Salte peanøttsmøtbrownie-muffins(Bare for å lage navnet EKSTRA langt!)
2 egg
160 g sukker - piskes til eggedosis.


100 g lys sjokolade.
100 g mørk sjokolade
80 g smør - smeltes sammen med sjokoladen (jeg pleier å smelte smøret først så blande sjokoladen inn. Da smelter den uten å brenne seg. Så slipper du vannbad.)
2 ss peanøttsmør - røres inn.


40 g mel.
1 ts bakepulver.
4 ts salt. 


ALT blandes og stekes i ovnen på 200 grader til de er sprøe på toppen og myke inni.
Denne oppskriften kan brukes til cupcakes, i langform og til cookies dersom du lar røren stå i kjølesapet et par timer før den has på stekeplate i små baller.






De siste dagene har det blitt spilt mye gospel her i gården. Det er av den grunn ene og alene at jeg savner å synge så mye som jeg gjorde tidligere - og da er det å synge gospel en fin terapi. Det får liksom ut litt av den energien.
Musikk:
Andrea Crouch og Safari.

Ønsker deg en deilig januarkveld, og vi ses snart - jeg lover!




5 kommentarer:

  1. Mmm... maten så god ut!
    Kjekt å se deg igjen
    Klem Tonje

    SvarSlett
  2. Seff vil jeg følge deg videre!
    Her går det også i gospel, Kirk Franklin med Blessing in the storm :P
    Den gjør meg glad :)
    klem manu

    SvarSlett
  3. PS: den muffinen så himmelsk ut!

    SvarSlett
  4. Såg veldig godt ut :) Ka kamera du ska få deg då?

    SvarSlett
  5. Så gode dere er! :)
    Skal kjøpe et Olympus - sånn retro, men som tar gode bilder. Gleder meg:)

    SvarSlett